Wat moet ik doen als een werknemer mijn bedrijf verlaat?
Wanneer een werknemer uw onderneming verlaat, raden wij u aan om dit in uw klantenzone aan te geven. Dit doet u via het tabblad “Werknemers”. In het profiel van de desbetreffende werknemer klikt u op de knop “einde samenwerking” en bevestigt u.
De Monizze-kaart van de werknemer wordt niet geblokkeerd door de beëindiging van het contract. De Monizze-kaart en cheques kunnen verder gebruikt worden.
Opgelet: blokkeer de Monizze-kaart van de werknemer zeker niet. Als de Monizze-kaart geblokkeerd is, kan de werknemer zijn cheques niet meer gebruiken.
De Monizze-kaart van mijn werknemer gaat vervallen. Moet ik een nieuwe Monizze-kaart aanvragen?
Wanneer de vervaldatum van de Monizze-kaart van een medewerker nadert, wordt u hiervan op de hoogte gebracht via mail.
Als de werknemer nog in dienst is, een beschikbaar saldo heeft op zijn Monizze-kaart en recent opladingen heeft ontvangen, zal de Monizze-kaart automatisch worden hernieuwd. De nieuwe Monizze-kaarten worden steeds geruime tijd voor de vervaldatum verstuurd.
Hoe activeer ik de Monizze-kaart van mijn werknemers?
Werknemers kunnen hun Monizze-kaart op twee manieren activeren. Ze ontvangen samen met hun Monizze-kaart een brief met instructies voor de activatie:
- Via SMS: de werknemer dient de code die op de brief staat te versturen naar 8844.
- Via MyMonizze: de werknemer kan de Monizze–kaart online activeren via deze link.
Is het voor de werknemer niet mogelijk om de Monizze–kaart op één van deze manieren te activeren? Activeer de kaart dan voor de medewerker via uw klantenzone. Ga hiervoor naar het tabblad “Werknemers”, selecteer de desbetreffende medewerker en activeer de kaart via “Kaarten”.
We hebben de Monizze-kaart van onze werknemer (nog) niet ontvangen.
U moet ongeveer 10 werkdagen rekenen voor de productie en levering van een nieuwe Monizze-kaart. Via uw klantenzone raadpleegt u gemakkelijk de kaartproducties en verzenddata van de Monizze-kaarten van uw werknemers. Ga hiervoor naar het tabblad “Werknemers” en klik op “Kaart creaties”.
Is de verzenddatum al geruime tijd verstreken, maar hebt u de kaart niet ontvangen? Neem dan contact met ons op. Hou er rekening mee dat de verwerking met de post enkele werkdagen in beslag kan nemen.
Wat moet ik doen als de Monizze-kaart van mijn werknemer niet meer werkt?
Als de kaart van uw werknemer niet meer werkt, dient de Monizze–kaart opgestuurd te worden naar het volgende adres: Roger Vandendriesschelaan 18, 1150 Sint-Pieters-Woluwe. De Monizze–kaart zal vervolgens getest worden en indien nodig wordt een nieuwe kaart opgestuurd.
Wat moet ik doen als de Monizze-kaart van mijn werknemer verloren of gestolen is?
Bij verlies of diefstal van de Monizze-kaart van een van uw werknemers blokkeert u die kaart via uw klantenzone.
Kies in het tabblad “Werknemers” de betrokken persoon, klik op “Kaarten” en “Kaart blokkeren” en bevestig. Er wordt automatisch een nieuwe kaart besteld, die wordt geleverd binnen een tiental werkdagen.
Uw werknemer kan zijn Monizze-kaart ook zelf blokkeren via MyMonizze, onze mobiele app of per telefoon.
Wat moet ik doen als ik een nieuwe werknemer in dienst neem?
Heeft uw bedrijf net een nieuwe werknemer aangeworven? Er zijn dan twee situaties mogelijk:
- Uw nieuwe werknemer is al in het bezit van een actieve Monizze-kaart:
De werknemer kan de actieve Monizze-kaart blijven gebruiken, er is geen nieuwe kaart nodig. U dient de nieuwe werknemer enkel toe te voegen aan uw bedrijf. Dit doet u via uw klantenzone onder het tabblad “Werknemers” via de knop “Werknemer toevoegen”. Nadat u de gegevens van de werknemer hebt ingevuld, zal ons systeem de actieve kaart van de werknemer automatisch aan uw bedrijfsaccount linken. - Uw nieuwe werknemer heeft nog geen Monizze-kaart:Bestel een nieuwe kaart via de startpagina van uw klantenzone onder “Kaarten bestellen”.